jueves, 20 de mayo de 2010

Per 5 euros al mes pots ser soci d'Amics de Kamba Beó Neré


Benvolguts amics i amigues

Amics de Kamba Beó Neré (Amics de KBN), som la contrapart de l’associació Kamba Beó Neré (KBN) d’Ouagadougou, capital de Burkina Faso. KBN és una associació cultural i social que treballa amb nens i joves desfavorits del barri de Larlé. És mitjançant la participació en grups de danses tradicionals que s’aconsegueix la seva inserció social i la millora de la seva qualitat de vida, tant dels petits com de les seves famílies.

Amics de KBN s’ha posat en marxa duent a terme diversos projectes de cooperació al desenvolupament. Amb la col·laboració de diverses institucions i col·legis, al llarg de 2008 i 2009, hem organitzat tallers per a aprendre a fabricar sabó i integrar les dones en el món laboral. S’han escolaritzat nens i nenes sense recursos econòmics.

Varem comprar pupitres per a una aula i així evitar que els nens passessin el dia asseguts a terra. S’ha construït també un molí automàtic per moldre el mill i millorar la qualitat de vida de les dones del poble de Goabga. A més, elles mateixes gestionen aquest molí.

Hi ha molt treball per fer i tenim més projectes en marxa, com ara l’enviament d’ordinadors a tres escoles o la construcció de més molins de mill i una sala adossada per poder reunir-se i organitzar activitats que, ben segur, potenciarà la cooperació entre les dones. Estem convençuts que podem assumir projectes més ambiciosos, com potenciar la sensibilització per parlar de la SIDA, ja sigui mitjançant l’organització d’espectacles itinerants desmitificant la malaltia, que ara és un tabú, o promocionant i divulgant les diferents mesures de protecció, els medicaments i com aconseguirlos.

També ens agradaria poder construir un orfenat i un centre cultural; organitzar l’apadrinament de nens orfes; realitzar treballs de reforestació; muntar una escola taller tèxtil; organitzar comerç just entorn al cotó, etc. Tots aquets projectes, i d’altres que ens proposen des de Burkina, són els que ens empenyen a demanar la vostra participació.

La fórmula habitual que tenim per tal d’aconseguir recursos és presentar projectes a institucions autonòmiques o administracions locals. Això ja ho fem, però no és suficient. Necessitem socis i sòcies que aportin una quota per poder fer realitat els nostres objectius. Necessitem persones que estiguin disposades a donar-nos el seu temps i que desitgin col·laborar.

La quota que us proposem és 5 euros al mes. Tenim el suport de Caixa Manlleu per poder domiciliar petites quantitats sense que suposi cap gran cost per a l’associació.

Nota: Si vols descarregar el PDF del tríptic, fes clic sobre el titular o aquí

No hay comentarios: