sábado, 25 de junio de 2011

Construcció d’un molí per moldre gra al poble de Tansega departament de Komsilga (Burkina Faso)










La ONG Amics de Kamba Beó Neré de Sitges (AKBN) gràcies al suport econòmic del Col·legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya ha posat en marxa la construcció d'un molí de mill a Tansega.

Des de Barcelona és va desplaçar a Burkina Faso, com a responsable del projecte, el secretari d’Amics de Kamba Beó Neré que és alhora President de Kamba Beó Neré coordinant els recursos necessàris per portar-ho a terme i comptant amb la motivació e implicació de la poblacio en general (dirigents de l’ajuntament, altres organismes i vilatanes i vilatans).

Fins avui s'ha aconseguit l'aportació del terreny per part dels representants del poble de Tansega, s’ha aixecat l’edifici on s’ha d’instal·lar el molí de gas-oil lLes beneficiàries (les dones), i altra gent del poble han començat l'organització d’aquestes pel funcionament del molí (autogestió).

La implicació de tots els estaments és molt important perquè aquest projecte sigui respectat, volgut i mantingut. Aconseguir aquesta petita millora en la condició de vida de les dones i les nenes permet la promoció d’aquestes, ja que poden desenvolupar altres tasques personals i disposen de més temps per l’assistència a l’escola, beneficiant a totes les persones del poble de Tansega i del voltant.

L’ inici de la primera part del projecte, s’ha desenvolupat sense cap incidència, s'ha cedit i habilitat el terreny per part de l’Ajuntament, s'ha fet la recerca de les persones que construiran el molí (part professional i part voluntària) entre la gent del poble. Ja s’ha realitzat la construcció de l’edifici que albergarà el molí i les dependències que el composen: sala de màquines, sala d'emmagatzematge i lloc per un vigilant. La construcció ha comptat amb la implicació de la població local.

En aquesta primera part s’ha adquirit part de la maquinaria. A la segona fase s'adquirirà la resta de la maquinària i es realitzarà la instal·lació, posta en marxa i curset de maneig i manteniment.

Cal remarcar les dificultats per poder executar el projecte per part dels membres de l’associació local, ja que les condicions de vida son molt difícils, just guanyen per menjar al dia i cal preveure que els desplaçaments al poble per fer el seguiment així com diferents tàmits i gestions tenen el seu cost que la contrapart local, li es molt dificil de finançar, aquestes despeses han estat assumides per l’associació Amics de Kamba Beó Neré de Sitges.

Totes les parts del projecte tant feina laboral com aportació de material (mà d'obra, material de construcció, fustes, ciment, maquinària, etc) es compren a Burkina Faso, dinamitzant la seva petita economia.

Amb les visites periòdiques al poble de Tansega de la contrapart local AKBN, i el contacte permanent de l’associació Amics de Kamba Beó Neré, amb aquesta, fa que hi hagi un seguiment i control continuat del projecte.

Per mantenir en funcionament el molí està pensat que les dones que l’utilitzin, facin una petita aportació econòmica per pagar al vigilant d’aquest i poder cobrir les despeses d'arranjament.

Amb la justificacio d’aquesta primera part està previst rebre la segona part de la subvenció del Col·legi Oficial de Treball Social i Assistents Socials de Catalunya i poder donar curs a la finalització del projecte.

L’associació ha pogut finançar un altre moli al poble de goabga (finançat per l’Ajuntament de Sitges ) i està previst començar de manera immediata la construcció d’un altre moli de les mateixes caracteristiques al barri de Larle de Ouagadougou, finançat pel mateix Ajuntament de Sitges.




No hay comentarios: